Friday, December 7, 2012

Belajar Untuk Redha

Assalamualaikum^^

Alhamdulillah, Allah izinkan saya untuk menulis something new hari ni..



~belajar utk redha~

Redha tu apa? penting sangat ke sampai nak kena belajar?

Redha tu secara simplenya adalah 1 perasaan @ hasil dr keimanan yang sempurna utk menerima sesuatu takdir @ keputusan dengan rela hati..tanpa rasa terpaksa..berserah segalanya kpd Allah.-meletakkan sepenuh pergantungan kepada Allah.

Selalu je kan kita nakkan sesuatu tapi kadang-kadang tak dapat apa yang kita inginkan.
Hati masa tu dah memberontak..
"aku nak jugak itu. aku nak !!  aku nak!!"

tapi cuba kita renungkan fikirkan..

mungkinkah di sebalik semua kita tidak dapat tu, Allah nak ganti dengan perkara yg lebih baik.
yang belum pernah kita fikir kan selama ni.
In sha Allah. 

pernah saya dengar satu perkongsian dr seorang kakak senior saya time skolah dulu..

"ada 3 kemungkinan bila Allah xkabulkan  impian dan harapan kita..
1~ Allah tangguhkan permintaan kita
2~(dah x ingat^^)
3~ Allah dah sediakan yang lebih baik utk kita"



so, Allah tau apa yg terbaik utk kita dn Dia merancang sesuatu yg lebih baik dari yang kita rancangkan utk diri kita..
percayalah duhai diri..
Kuat-kuat-kuat!!
please belajarlah utk redha!

~"boleh jadi apa yang kamu suka tidak baik untukmu. boleh jadi apa yang kamu benci baik untukmu"


No comments:

Post a Comment