Tuesday, December 18, 2012

There are something about "time"

Bismillahirrohmanirrohim....

Assalamualaykum semua..moga kita sentiasa berada dalam keberkatan dan perlindungan Allah..

~peringatan utk diri..


There are something about time!

" kenapa post pasal masa?"
"dah biase la tajuk ni..jemu nak baca"

well, this is for me actually.^^

~selalu je kita cakap, masa ni berharga - memakan usia yang ada -pejam celik dah tua, dah beumur -dsbg...
tapi, 
sejauh mana kita kita benar2 memanfaatkan masa?
bagaimana kita guna masa kita?
apa yang kita habisi dengan umur yang kita ada?

Rata rata di kalangan kita sedarkan.. yang umur ni berlalu sangat cepat - pantas!
tapi.............................................................

A sharing

Ada sorang sahabat saya pernah sembang2 dengan saya. masa tu tahun 2010.dia kata apa tau.." ana x sangka kita dah f5..dah besar..dulu form 1,rasa macam lambat sgt nk besar.. bila la aku nak jadi mcm kakak2 f5?.lepas satahun, setahun lagi..babtak tahun lagi.......tapi tup tup kita yg dah f5 skrg! ! masa cepat berlalu!!!.."

Ya, masa sangat cepat meninggalkan kita. Ada yang kata "masa cemburu dgn kita^^".. sebenarnya, apela yang masa cemburu sangat kalau kita pun isi masa2 kehidupan kita dengan membuang masa..we got nothing!

Baru kini saya rasa ,,kalau benar kita sayangkan kehidupan kita - umur kita, memang kena penuhkan dengan         perkara yang bermanfaat..ada saham untuk akhirat kita.

Rugi betul kalau kita buang masa kita.usia kita macam tu saja. ( ingat saat ni khaulah!!).

Ini saya^^

Dalam masa 7 hari saya akan berhijrah ke Selangor utk 3 bulan.(seandainya dipanjangkan umur)..faham2lah banyak persiapan yang nak dibuat.
dan dalam masa 7 hari ni jugak, Allah buka peluang utk saya sertai banyak program!! fully utilized!
tapi macamana nak arrange bagi settle up semua persiapan di rumah? Kena rancang dengan teliti!!



So kita?

Sama samalah kita perbaharui kehidupan kita jika kita sebelum ni banyak buang masa yang Allah bagi pd kita.
Ingat! setiap detik masa kita akan disoal oleh Allah di akhirat nanti..
Perform the best setakat yang awak mampu!

Jangan expect benda yang terlalu high jika diri masih belum bersedia..buat perubahan scr berperingkat!..Allah sentiasa ada bersama kita insha Allah..be strong!!

Wallahua'lam.



No comments:

Post a Comment