Monday, December 10, 2012

Coretan buat sahabat

Assalamualaikum buat sahabat tercinta^^.Ini warkah aku buatmu..aku tak sesempurna mana.tp aku akan sedih jika nampak kau lemah..moga ini akan kuatkan hatimu walau kekuatannya itu sekecil debu.




Fudhail r.a berkata:

"Apabila kamu tidak mampu melakukan solat malam dan puasa di siang hari, maka ketahuilah bahawa kamu adalah orang yang terhalang dari rahmat Allah dan terbelenggu oleh kemaksiatanmu"

Kadang-kadang kita sampai tenggelam punca kan bila..
solat mula tak khusyu'
rasa biasa bila tak baca qur'an
rasa ok bila buang masa..
rasa takpe dengan ke'takpe'an kita..

padahal, semuanya berpunca dgn 1 benda...
DOSA DALAM HATI..
hati kita makin menghitam..membengkak hingga membuatkan kita x sensitif dgn dosa.

tapi bersyukurlah dgn org yg Allah bagi dia rasa xselesa dgn perasaan ni..

"jiwa saya rasa kosong.."
"ana dah futur!ana xtau jalan kembali"
"mungkin nilah takdir aku..hidup dlm dosa bla bla..."

ingat! Allah pernah kata:
"Aku takkan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka yg mengubah apa yg ada pd diri mereka sendiri"

Jadinya, kehidupan kita ni sebenarnya kita yg mencorakkannya.
Tak ada sebab Allah nak menjauhkan kita dr RahmatNya kalau bukan perkara yg kita buat tu yang menjauhkan kita dr Rahmat Allah

Jalan utk dekatkan diri pd Allah tu terbentang depan mata..

slowly and steadily kita kena bergerak menujunya..

bacalah alquran even 10 ayat.mungkin kita frust bila xdpt rasa apa2.tapi percayalah ! ada kesannya..
istighfarlah walau 3 kali dlm sehari..inshaAllah ada something yg sedang menyubur dlm jiwa meskipun kita x menyedarinya..

ponder yourself! kalau rasa lemah, kekuatan tu ada pd dirimu sendiri!
we have to be strong!!

Luv u fillah!! mg Allah kuatkan aku dan kamu..^^

No comments:

Post a Comment